Az első, közkönyvtárak számára készített chatbot, amelyet az AboutSomethinK – ASK fejlesztett, 2024 júniusától dokumentumajánlásokat állít össze és válaszol a könyvtári szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdésekre. A cég 2025. május 18-án és 19-én egy-egy órás, díjmentes webináriumot szervez, ahol a közel egyéves tapasztalatait osztja meg a felhasználói elégedettségről, a költségekről és a hatékonyságról. Az ASK által korábban megtartott webkonferenciák középpontjában a mesterséges intelligencia bemutatása állt. A mostani egy–egy órás webinárium a chatbot könyvtárban való használatára fókuszál, és célja a döntéshozók számára megadni minden olyan információt, ami alapján felmérhető, hogy egy adott könyvtárban hasznos lehet-e egy chatbot alkalmazása.
A mesterséges intelligencia erősségei mellett a hiányosságok is bemutatásra kerülnek, és a következő kérdésekre kapnak választ a résztvevők:
- Hogyan lépnek kapcsolatba egy chatbottal a felhasználók? Hányan használják, és mennyire elégedettek vele?
- Kik a chatbot célcsoportjai? Milyen pozitív és negatív hatást vált ki a chatbot?
- Vannak-e alternatívái a ChatGPT-nek? Hogyan teljesít a Mistral? Mekkora a helyi tárhelyigénye a nagy nyelvi modelleknek?
- Hogyan reagál a könyvtári személyzet a mesterséges intelligenciára?
- Mi a helyzet az adatvédelemmel és a magánélet védelmével kapcsolatos aggályokkal?
- Mi szükséges a chatbot bevezetéséhez? Milyen előkészületeket kell tennie a könyvtárnak?
- Milyen költségekkel jár a chatbot bevezetése és alkalmazása?
A webináriumot Tilman Scheel, az AboutSomethinK – ASK ügyvezető igazgatója tartja.
Az online konferencia díjmentes, a részvételhez regisztráció szükséges.
Időpontok és a regisztrációhoz szükséges elérhetőségek: