Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A könyv útja: az írótól az olvasóig című jógyakorlat célja, hogy a 10–12 éves korosztály játékos és cselekvő módon ismerje meg a könyvkészítés folyamatát az írástól a könyvtári elhelyezésig. A program három modulból épül fel: könyvtárhasználati óra, történetírás és illusztráció, majd közös könyvkészítés szimulációs játékkal. A gyerekek íróként, illusztrátorként, szerkesztőként és könyvtárosként vesznek részt a projektben, fejlesztve anyanyelvi, digitális és szociális kompetenciáikat.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A gyakorlat megvalósításához szükséges erőforrások közé tartoznak a könyvtáros és pedagógus szakemberek, valamint a részt vevő diákok aktív közreműködése. Az eszközök között szerepelnek számítógépek vagy táblagépek, nyomtató, fénymásoló, spirálozó vagy lamináló gép, különféle papírok, íróeszközök, kézikönyvek (lexikon, szótárak), activity kártyák, információs kártyák és kilépőkártyák.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A A könyv útja: az írótól az olvasóig című jógyakorlat célja, hogy a 10–12 éves tanulók játékos, élményszerű formában ismerjék meg a könyv készítésének teljes folyamatát, miközben fejlődnek könyvtárhasználati, szövegalkotási, digitális és szociális kompetenciáik. A program három modulból áll: az elsőben a gyerekek megismerkednek a könyv részeivel, történetével és a könyvtári alapfogalmakkal. A második modul során saját szöveget írnak, illusztrálnak, így szerzői és illusztrátori szerepbe kerülnek. A harmadik modulban szimulációs játék keretében kipróbálhatják magukat különféle könyvkiadással és -terjesztéssel kapcsolatos szerepkörökben, mint például szerkesztő, nyomdász vagy könyvtáros. A gyerekek együttműködve állítanak össze egy közös könyvet, amely valóban bekerül a könyvtár állományába.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
Az igény a könyvtárhasználati ismeretek bővítésére, a könyv fogalmának mélyebb megértésére, valamint a tanulók kreativitásának és együttműködési készségének fejlesztésére irányult. A program lehetőséget biztosít arra, hogy a gyerekek aktív alkotóként vegyenek részt egy közös produktum létrehozásában. A gyakorlat egyben válasz a könyvtári kompetenciák játékos elsajátításának szükségességére is.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A program során a tanulók aktívan használják a digitális és nyomtatott információforrásokat, játékos feladatokon keresztül sajátítják el a tananyagot. A tevékenység középpontjában az élménypedagógia, az önálló és csoportos munka, valamint a kreativitás fejlesztése áll. A gyakorlat egyszerre informatív és motiváló, miközben kézzelfogható eredményt hoz létre
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
A könyv útja: az írótól az olvasóig. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Könyvtárhasználat-információkeresést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 8. „Az én könyvtáram” Bp.: FSZEK, 2019. 24–32. p. Fejlesztő neve: dr. Palkó Lajosné
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.