Jógyakorlat
A jógyakorlat rövid összefoglalása (ez a leírás jelenik meg a jógyakorlatok rövid felsorolásánál):
A Sherlock Holmes nyomában egy kreatív könyvtárhasználati vetélkedő, amely játékos formában fejleszti a résztvevők információkeresési és digitális kompetenciáit. A csapatok különböző könyvtári részlegekben nyomoznak, rejtvényeket oldanak meg, miközben megismerik a könyvtár működését. A program ösztönzi az együttműködést, az önálló tanulást és a könyvtárhasználat iránti érdeklődést.
A könyvtárban dolgozók létszáma:
Szükséges erőforrások, eszközök, költségek:
A program megvalósításához szükség van a könyvtár helyszíneire, alapvető informatikai eszközökre (számítógép, internet), valamint nyomtatott segédanyagokra.
A megvalósítás időigénye:
A megtett intézkedések, a jógyakorlat részletes ismertetése:
A Sherlock Holmes nyomában című könyvtárhasználati vetélkedő egy játékos, információkeresésre épülő program, amelynek célja, hogy a résztvevők – fiatalok, tinédzserek és családok – fejlesszék könyvtári tájékozódási és digitális kompetenciáikat. A program két modulból áll: az első a vetélkedő előkészítését, a csapatok kialakítását, a könyvtári etikett és a könyvtár működésének megismertetését célozza, míg a második modul maga a játék lebonyolítása, amely során a csapatok különböző feladatokat oldanak meg a könyvtár különböző részlegeiben. A játék során a résztvevőknek rejtvényeket kell megfejteniük, dokumentumokat keresniük, és egy „elveszett jelkép” darabjait kell összegyűjteniük. A program végén közös értékelés és visszajelzés történik, amely során a csapatok bemutatják eredményeiket, és mindenki emléklapot kap. A vetélkedő nemcsak szórakoztató, hanem fejlesztő hatású is, hiszen javítja a szövegértést, az együttműködési készséget és az önálló tanulás képességét.
A jógyakorlat kialakításának célja, a kialakítására vonatkozó igény:
A jógyakorlat célja, hogy élményszerű tanulással közelebb hozza a könyvtárat a fiatalokhoz, és fejlessze információkeresési készségeiket. A diákok gyakran bizonytalanok a könyvtárhasználatban, ezért egy játékos, interaktív megközelítésre volt szükség, amely egyszerre tanít és szórakoztat.
A jógyakorlat előnyei, eredményei:
A jógyakorlat növeli a tanulók önállóságát, együttműködési készségét és digitális kompetenciáját. A résztvevők magabiztosabban használják a könyvtári szolgáltatásokat, és pozitív élményként tekintenek a könyvtárra. A program erősíti az iskolai könyvtár szerepét mint tanulást támogató, inspiráló közösségi tér.
Egyéb kiegészítések (pl. tanulság):
Sherlock Holmes nyomában könyvtárhasználati vetélkedő. In: FEHÉR Judit – KOGLERNÉ HERNÁDI Ágnes (szerk.): Könyvtárhasználat-információkeresést fejlesztő könyvtári mintaprogramok. Módszertani kötetek 8. „Az én könyvtáram”. Bp.: FSZEK, 2019. 70–78. p.
Fejlesztő: Balogh Melinda
A jógyakorlat betöltésének éve:
Partneri együttműködés(ek):
nevelési/oktatási intézmények
Corporate Site - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.